спектакль Bach Contemporary | Барокова фреска Львів 2026-01-09 17:00 Львівська національна філармонія
Bach Contemporary | «Барокова фреска» | Львів | Львівська національна філармонія
Другий фестивальний день запрошує на особливий аудіовізуальний вечір — проєкт «Барокова фреска», у якому музика та живопис народжуються одночасно й взаємно підсилюють одне одного. Це той формат, коли концерт перестає бути лише “прослуховуванням програми”: ви спостерігаєте, як звук перетворюється на колір, як ритм провокує лінію, а емоція — форму. Усе відбуватиметься в реальному часі, тож кожен фрагмент стане унікальним, неповторним “здесь і зараз”.
Музична ідея вечора — широка панорама європейського бароко з його різними характерами та національними відтінками. Програма охоплює три ключові школи — італійську, німецьку та французьку — і дає можливість почути, як змінювалася інструментальна мова XVII–XVIII століть. Від ранніх, сміливих клавірних пошуків Джіроламо Фрескобальді — до впевненого, “високого” бароко Георга Фрідріха Генделя та Георга Філіппа Телемана, де стиль уже звучить зріло, масштабно й виразно. Така траєкторія добре відчувається навіть без музикознавчих термінів: спочатку — експеримент і гра з формою, далі — дедалі більше ясності, блиску й драматургії.
Окрему увагу приділено французькій флейтовій традиції — витонченій, декоративній, з особливою любов’ю до прикрас і нюансів фразування. Музика Жака Оттетера та П’єра Габріеля Буффардена уміє звучати легко й шляхетно водночас: ніби танець у дорогих тканинах, де кожен жест продуманий, але не виглядає штучно. Іншим важливим центром програми стане клавірна творчість Жана-Філіпа Рамо — майстра характерних п’єс, які вміють за кілька хвилин створити сцену, настрій і навіть маленький сюжет.
Візуальна частина «Барокової фрески» відштовхується від барокової “теорії афектів” — уявлення про те, що мистецтво здатне викликати конкретні емоційні стани: радість, тривогу, урочистість, спокій, подив. Художниця Ольга Куц створюватиме живописний супровід наживо, переносячи музичні образи та ритмічні структури у колір і пластику. Це схоже на спробу “побачити” музику: коли тембр стає відтінком, динаміка — світлом, а пауза — порожнім простором, який теж говорить.
Якщо вам хочеться не просто прийти на концерт, а прожити подію більш об’ємно — з відчуттям, що слух і зір працюють разом, — «Барокова фреска» саме для цього. Це вечір, після якого бароко сприймається не як “музика з підручника”, а як живе мистецтво, здатне дивувати, хвилювати і бути напрочуд сучасним.









































