Електроакустичний перформанс Алли Загайкевич «Songs of Odisseus» Львів Jam Factory Art Center

    Опис
    Відгуки (0)

    концерт Електроакустичний перформанс Алли Загайкевич «Songs of Odisseus» Львів 2025-12-28 19:00 Jam Factory Art Center | Артцентр «Фабрика повидла»

    Електроакустичний перформанс Алли Загайкевич «Songs of Odisseus» у львівському Jam Factory Art Center — це не просто концерт, а живий звуковий простір, у якому міф про Одіссея раптом стає дуже особистим. У 2024–2025 роках композиторка зосередила свої творчі пошуки на постаті воїна й мандрівника: на його дорозі, втомі, спокусах і внутрішніх рішеннях. Тут важливі не стільки «події» подорожі, скільки те, що відбувається всередині людини, коли вона рухається крізь страх, пам’ять, втрату й надію.

    Імпульсом для проєкту став роман Володимира Єрмоленка «Ловець океану» (2017). Але «Songs of Odisseus» не переказує текст — радше вловлює його хвилю: море як місце випробування і як спосіб мислити; дорога як свобода й як пастка; повернення як мрія, яка щоразу трохи змінюється.

    У центрі перформансу — спів, який важко назвати «звичайним». Це спів-намацування, спів-пам’ять, спроба відшукати мелодії, які ніби давно стерлися з внутрішнього слуху. Звучить так, ніби хтось пригадує пісні, що колись гріли, але тепер повертаються уривками — через шум, подих, тінь інтонації.

    Може, так співала Пенелопа, коли чекання ставало надто довгим?
    А може, ці мотиви лишилися в Одіссея від Сирен — не як спокуса, а як шрам?
    То пісні на березі моря… чи пісні самому морю?
    І кому вони адресовані насправді — героєві, слухачеві, чи тиші між звуками?

    Електроакустична тканина перформансу працює як ландшафт: голос з’являється то близько, то ніби здалеку; електроніка може бути схожою на хвилю, на вітер, на металевий відлуння пам’яті. Це досвід, у якому важливо не «впіймати мелодію», а дозволити собі слухати уважно — як слухають нічне місто або море: коли сенси приходять не одразу, зате залишаються надовго. Найкраще сприймати «Songs of Odisseus» без поспіху: прийти трохи раніше, влаштуватися зручно, відкласти телефон і дати звуку зробити свою роботу.

    Алла Загайкевич — композиторка, кураторка мистецьких проєктів і перформерка. Вона навчалася у Київській консерваторії та в паризькому інституті IRCAM, одному з найважливіших центрів дослідження сучасної музики й звукових технологій. У 1986–1999 роках у складі фольклорного ансамблю «Древо» Алла Загайкевич глибоко занурювалася в український автентичний спів — і цей досвід відчутний у її подальшій творчості, навіть коли звучить електроніка.

    Її робота існує одразу в кількох світах: академічні жанри (симфонічна, камерна, електроакустична музика, опера) поєднуються з медіа-мистецтвом (аудіовізуальні інсталяції, перформанси, музика до кіно, відеоарту й театру). Із середини 90-х вона послідовно розвиває та популяризує академічну електронну музику в Україні, співпрацює з представниками експериментальної сцени, створюючи мову, в якій традиція й технологія не сперечаються, а підсилюють одна одну.

    Також Алла Загайкевич є арт-директоркою електроакустичних проєктів «Електроакустика» та «EM-VISIA», а ще очолює Асоціацію електроакустичної музики України в міжнародному контексті CIME/ICEM. Її «Songs of Odisseus» — це ще одна можливість почути, як сучасна українська музика говорить про міф не музейною мовою, а голосом сьогоднішнього дня: чесним, крихким, сильним і дуже живим.

    Відгуки

    Ще немає жодного відгуку. Жодного прихильника чи критика.